3.3 TIK w działalności gospodarczej

3.3 TIK w działalności gospodarczej

ASTEN GROUP Sp. z o. o. realizuje projekt pn. "Wdrożenie innowacyjnego systemu zarządzania zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie, polegającego na połączeniu systemu klasy ECM z dostępem do aplikacji z urządzeń mobilnych oraz platformy komunikacji ekstranetowej, co w połączeniu z funkcjonującym w firmie Wnioskodawcy systemem ERP usprawni procesy biznesowe realizowane w przedsiębiorstwie w zakresie elektronicznego obiegu dokumentów i komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa, jak również usprawni bezpośrednią komunikację z klientami i partnerami biznesowymi poprzez elektroniczne biuro obsługi klienta".

Projekt dofinansowany jest z Funduszy Europejskich w ramach REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA 2014-2020, Działanie 3.3 Technologie informacyjno-komunikacyjne w działalności gospodarczej.

Cele projektu:

Podstawowym celem projektu jest usprawnienie dotychczas realizowanych w przedsiębiorstwie procesów biznesowych, które dotyczą zarówno komunikacji wewnątrz, jak również na zewnątrz - z klientami oraz partnerami biznesowymi - poprzez wdrożenie innowacyjnego systemu zarządzania zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie opartego o technologie informacyjno-komunikacyjne (system ECM + platforma ekstranetowa, zintegrowane z systemem ERP).

Krótki opis projektu:

Projekt polega na wdrożeniu innowacyjnego systemu zarządzania zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie, polegającego na połączeniu systemu klasy ECM z dostępem do aplikacji z urządzeń mobilnych oraz platformy komunikacji ekstranetowej, co w połączeniu z funkcjonującym w firmie Wnioskodawcy systemem ERP usprawni procesy biznesowe realizowane w przedsiębiorstwie w zakresie elektronicznego obiegu dokumentów i komunikacji wewnętrznej oraz bezpośrednią komunikację z klientami i partnerami biznesowymi (elektroniczne biuro obsługi klienta).

Rozwiązanie obejmuje w szczególności:
  1. innowacyjny system elektronicznego obiegu dokumentów z mechanizmem OCR
  2. eksportowanie danych do systemu księgowego
  3. zaawansowaną platformę CRM do w pełni zintegrowaną z systemem elektronicznego obiegu dokumentów
  4. ekstranet - nowoczesny kanał obustronnej komunikacji B2B i B2C (elektroniczne biuro obsługi klienta)
  5. elektroniczne archiwum dokumentacji pracowniczej, elektroniczny rejestr faktur kosztowych.

Planowane efekty:

Efektem ilościowym realizacji projektu jest wdrożenie 1 kompleksowego rozwiązania systemowego (połączenie systemu ECM oraz platformy ekstranetowej), która zintegrowana zostanie z aktualnym systemem ERP Wnioskodawcy, co usprawni realizowane procesy biznesowe w przedsiębiorstwie Wnioskodawcy. Zoptymalizowanych zostanie 7 procesów biznesowych:
  1. sprzedaż
  2. obsługa klienta
  3. marketing
  4. wsparcie techniczne i serwisowe
  5. księgowość
  6. obieg dokumentów i wymiana informacji

Efektami jakościowym realizacji projektu będą:
  1. podniesieniu komfortu pracy w przedsiębiorstwie Wnioskodawcy
  2. podniesienie jakości obsługi klienta
  3. wdrożenie nowoczesnej, innowacyjnej i efektywnej kosztowo technologii

Wartość projektu:
  • wydatki kwalifikowane: 420 929.00 PLN
  • wydatki ogółem: 517 742.67 PLN

wkład Funduszy Europejskich: 157 834.00 PLN